Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-ADM-NL-SEM2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
10.00
LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Bilans punktów ECTS: | Bilans punktów ECTS: 10 |
Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: | Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: Weryfikacja efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych następuje w trakcie zajęć poprzez ocenianie referatów studentów i ich ustnych wypowiedzi oraz prac pisemnych. |
Rodzaj przedmiotu/modułu kształcenia (obowiązkowy/fakultatywny):: | obowiązkowy |
Rodzaj przedmiotu: | Kierunkowy |
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: | Weryfikacja efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych następuje w trakcie zajęć poprzez ocenianie referatów studentów i ich ustnych wypowiedzi oraz prac pisemnych. posoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: |
Wymagania wstępne i dodatkowe: | Trzeci i czwarty semestr studiów magisterskich. gania wstępne i dodatkowe: |
Założenia i cele przedmiotu: | Założenia i cele przedmiotu: |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest zapoznanie studenta z metodologią pracy licencjackiej, wskazanie obszarów badawczych, podjęcie decyzji co do wyboru tematu pracy dyplomowej i jej charakteru (a zwłaszcza ustalenie, czy ma ona stanowić relację o dokonaniach doktryny lub orzecznictwa, czy też jej istota ma polegać także - bądź wyłącznie - na przeprowadzeniu i opracowaniu badań empirycznych, np. aktowych, ankietowych, statystycznych), ocena postępów przygotowania pracy dyplomowej i przygotowania do egzaminu dyplomowego. Celem jest też ukształtowanie umiejętności samodzielnego wyszukiwania materiałów służących rozwiązaniu problemu. |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do problematyki pisania pracy licencjackiej. Specyfika przygotowania pracy licencjackiej na kierunku administracja. 2. Wyjaśnienie konieczności przestrzegania ochrony własności intelektualnej i sposobów unikania pisania prac licencjackich noszących znamiona plagiatu. 3. Omówienie obszaru zagadnień mogących być przedmiotem prac licencjackich na seminarium prowadzonym przez danego Promotora. 4. Metodologia pracy badawczej stosowanej przy przygotowywaniu prac licencjackich. 5. Wymogi formalne: - zasady konstrukcji pracy - specyfika aparatu pojęć i definicji - korekta językowa - konstrukcja aparatu przypisów (nie tylko formalnych odsyłaczy) - wykaz źródeł i literatury (pozycje drukowane) - źródła internetowe - korzystanie z elektronicznych baz danych. 6. Wybór tematów prac licencjackich przez studentów. 7. Po wyborze tematów treści modułu kształcenia są uzależnione od profilu badawczego seminarium prowadzonego przez danego promotora i od konkretnych tematów prac licencjackich przygotowywanych przez studentów. |
Literatura: |
1. Z. Knecht: Metody uczenia się i zasady pisania prac dyplomowych: poradnik jak się uczyć i jak pisać pracę dyplomową. Wrocław 1999. 2. Żółtowski B., Seminarium dyplomowe: zasady pisania prac dyplomowych. Wydaw. Uczelniane ATR., Bydgoszcz 1999. 3. Krajeński M., Praca dyplomowa z elementami edytorstwa. Wyższa Szkoła Humanistyczno – Ekonomiczna, Włocławek 1998. |
Efekty uczenia się: |
W_01 Student posiada wiedzę na temat ochrony praw autorskich oraz specyfiki systemu antyplagiatowego stosowanego w UPH. KW_17 W_02 Student posiada kompleksową informację na temat struktury oraz zasad opracowywania prac magisterskich. KW_11 UMIEJĘTNOŚCI U_01 Student potrafi wyszukiwać specjalistyczną literaturę przedmiotu, sięgać do źródeł wtórnych. KU_03 U_02 Student umie krytycznie oceniać poglądy oraz analizować je w zakresie prowadzonych badań nad pracą magisterską. KU_07 U_03 Student posiada umiejętność argumentowania i obrony własnych poglądów w zakresie tematyki przygotowywanej pracy magisterskiej KU_09 KU_10 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_01 Student potrafi prezentować, rozpoznawać opisywać i oceniać zagadnienia związane z tematyką badań pracy magisterskiej KK_03 KK_06 Forma i typy zajęć: Zajęcia seminaryjne z całą grupą, indywidualne konsultacje. Wykład interaktywny, prezentacja elektronicznych baz danych, wybór tematów prac licencjackich, referaty odnoszące się do metodyki pisania prac licencjackich, referaty poświęcone szczegółowym kwestiom poruszanym w pracach licencjackich, dyskusja, omawianie struktur prac licencjackich Wymagania wstępne i dodatkowe: Treści modułu kształcenia: 1. Wprowadzenie do problematyki pisania pracy licencjackiej. Specyfika przygotowania pracy licencjackiej na kierunku administracja. 2. Wyjaśnienie konieczności przestrzegania ochrony własności intelektualnej i sposobów unikania pisania prac licencjackich noszących znamiona plagiatu. 3. Omówienie obszaru zagadnień mogących być przedmiotem prac licencjackich na seminarium prowadzonym przez danego Promotora. 4. Metodologia pracy badawczej stosowanej przy przygotowywaniu prac licencjackich. 5. Wymogi formalne: - zasady konstrukcji pracy - specyfika aparatu pojęć i definicji - korekta językowa - konstrukcja aparatu przypisów (nie tylko formalnych odsyłaczy) - wykaz źródeł i literatury (pozycje drukowane) - źródła internetowe - korzystanie z elektronicznych baz danych. 6. Wybór tematów prac licencjackich przez studentów. 7. Po wyborze tematów treści modułu kształcenia są uzależnione od profilu badawczego seminarium prowadzonego przez danego promotora i od konkretnych tematów prac licencjackich przygotowywanych przez studentów. Literatura podstawowa: 1. Z. Knecht: Metody uczenia się i zasady pisania prac dyplomowych: poradnik jak się uczyć i jak pisać pracę dyplomową. Wrocław 1999. 2. Żółtowski B., Seminarium dyplomowe: zasady pisania prac dyplomowych. Wydaw. Uczelniane ATR., Bydgoszcz 1999. 3. Krajeński M., Praca dyplomowa z elementami edytorstwa. Wyższa Szkoła Humanistyczno – Ekonomiczna, Włocławek 1998. Literatura dodatkowa: Literatura dodatkowa będzie wskazywana przez promotora w zależności od tematyki seminarium Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: Wykład interaktywny, referaty studentów odnoszące się do problematyki prac magisterskich, dyskusja, omawianie struktur prac magisterskich. Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: Weryfikacja efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych następuje w trakcie zajęć poprzez ocenianie referatów studentów i ich ustnych wypowiedzi oraz prac pisemnych. Forma i warunki zaliczenia: Seminarium kończy się zaliczeniem. Weryfikacja efektów kształcenia następuje w trakcie zajęć seminaryjnych poprzez ocenianie referatów studentów i ich ustnych wypowiedzi. Promotor podejmuje decyzję o zaliczeniu seminarium na podstawie aktywności studentów w trakcie dyskusji na zajęciach oraz wygłaszanych referatów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Seminarium kończy się zaliczeniem. Weryfikacja efektów kształcenia następuje w trakcie zajęć seminaryjnych poprzez ocenianie referatów studentów i ich ustnych wypowiedzi. Promotor podejmuje decyzję o zaliczeniu seminarium na podstawie aktywności studentów w trakcie dyskusji na zajęciach oraz wygłaszanych referatów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jerzy Kolarzowski, Dorota Strus, Katarzyna Wojewoda-Buraczyńska | |
Prowadzący grup: | Jerzy Kolarzowski, Dorota Strus, Katarzyna Wojewoda-Buraczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Bilans punktów ECTS: | Bilans punktów ECTS: |
|
Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: | Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: |
|
Rodzaj przedmiotu/modułu kształcenia (obowiązkowy/fakultatywny):: | obowiązkowy |
|
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: | Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: |
|
Wymagania wstępne i dodatkowe: | Wymagania wstępne i dodatkowe: |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kazimierz Pawelec, Krzysztof Prokop, Katarzyna Wojewoda-Buraczyńska | |
Prowadzący grup: | Kazimierz Pawelec, Krzysztof Prokop, Katarzyna Wojewoda-Buraczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Bilans punktów ECTS: | Bilans punktów ECTS: |
|
Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: | Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: |
|
Rodzaj przedmiotu/modułu kształcenia (obowiązkowy/fakultatywny):: | obowiązkowy |
|
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: | Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: |
|
Wymagania wstępne i dodatkowe: | Wymagania wstępne i dodatkowe: |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-22 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Przemysław Czernicki, Michał Krawczyk, Urszula Nowicka, Katarzyna Wojewoda-Buraczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-20 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Bartosz Nowakowski, Urszula Nowicka, Anna Owczarczyk, Karol Pachnik, Krzysztof Prokop, Katarzyna Wojewoda-Buraczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach.