Prawne aspekty e-administracji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-ADM-SU-PAEA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Prawne aspekty e-administracji |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych i Prawnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Bilans punktów ECTS: | 1. Godziny kontaktowe (45 godz.): - udział w wykładzie – 15 godz. - udział w ćwiczeniach – 15 godz. - konsultacje – 15 godz. 2. Praca własna studenta (80 godz.): - przygotowanie się do zajęć – 30 godz. - przygotowanie do kolokwium – 20 godz. - przygotowanie się do egzaminu – 30 godz. Łącznie: 125 godz., ECTS = 5 |
Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: | Wykład wspomagany prezentacją multimedialną Ćwiczenia prowadzone w oparciu o praktyczne wykorzystanie istniejących w Polsce systemów e-administracji |
Rodzaj przedmiotu/modułu kształcenia (obowiązkowy/fakultatywny):: | obowiązkowy |
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: | Weryfikacja efektów kształcenia z zakresu wiedzy przeprowadzana jest w trakcie egzaminu pisemnego Weryfikacja efektów kształcenia w zakresie umiejętności następuje poprzez kolokwium pisemne Weryfikacja efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych następuje w trakcie ćwiczeń poprzez ocenę systematyczności i aktywności studenta na zajęciach |
Wymagania wstępne i dodatkowe: | Wymagania wstępne i dodatkowe: |
Założenia i cele przedmiotu: | Założenia i cele przedmiotu: |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów podstawowej wiedzy związanej z prawnymi aspektami istnienia i rozwoju elektronicznej administracji i jej roli w budowaniu społeczeństwa informacyjnego. Szczególnie ważnym elementem przedmiotu jest zatem zapoznanie studentów z regulacjami prawnymi e-administracji oraz zasadami funkcjonowania popularnych usług elektronicznych realizowanych w podmiotach publicznych. |
Pełny opis: |
1. Ogłaszanie aktów prawnych w formie elektronicznej 2. Dostęp do informacji publicznej – BIP 3. Platforma e-PUAP 4. Podpis elektroniczny 5. Postępowanie administracyjne w postaci elektronicznej 6. E-dokumentacja w sprawach karnych, cywilnych i sądowo-administracyjnych 7. Elektroniczne zamówienia publiczne 8. Ochrona danych osobowych w Internecie 9. Płatności elektroniczne 10. Faktury w formie elektronicznej 11. Systemy masowe dla obywateli (e-Podatki, e-Deklaracje, e-zus, cepik) |
Literatura: |
D. Szostek (red.), e-Administracja. Prawne zagadnienia informatyzacji administracji, Wrocław 2009 M. Ganczar, Informatyzacja administracji publicznej. nowa jakość usług publicznych dla obywateli i przedsiębiorców, Warszawa 2009 G. Szpor (red.), Dokumentacja elektroniczna w podmiotach publicznych, Warszawa 2013 J. Gołaczyński (red.), Informatyzacja postępowania sądowego i administracji publicznej, Warszawa 2010 M. Bernaczyk, M. Jabłoński, K. Wygoda, Biuletyn Informacji Publicznej: informatyzacja administracji, Wrocław 2005 T. Stanisławski, B. Przywora, Ł. Jurek (red.), E-administracja: szanse i zagrożenia, Lublin 2013 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1. zna podstawową terminologię z zakresu e-administracji 2. ma elementarną wiedzę o strukturach i zasadach funkcjonowania systemu elektronicznej administracji w Polsce 3. zna możliwości funkcjonalne aplikacji internetowych w zakresie administracji UMIEJĘTNOŚCI 1. potrafi prawidłowo interpretować ustawę o informatyzacji oraz inne akty prawne dot. e-administracji i aplikować je w sytuacjach faktycznych 2. w oparciu o zdobytą wiedzę potrafi rozwiązywać problemy z zakresu e-administracji oraz obsługiwać dostępne systemy internetowe KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1. rozumie potrzebę aktualizacji i pogłębiania zdobytej wiedzy w związku ze rozwojem polityki informatyzacyjnej państwa 2. potrafi samodzielnie analizować i oceniać poszczególne rozwiązania z zakresu e-administracji |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: egzamin testowy, z którego student może uzyskać max. 30 punktów Ćwiczenia: zaliczenie bez oceny, z uwzględnieniem frekwencji (max. jedna nieusprawiedliwiona nieobecność), aktywności oraz wyniku kolokwium Kryteria oceniania: < 16 pkt – ocena 2,0 16-18 pkt – ocena: 3,0 19-21 pkt – ocena: 3,5 22-24 pkt – ocena: 4,0 25-27 pkt – ocena: 4,5 28-30 pkt – ocena: 5,0 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Nowicka | |
Prowadzący grup: | Urszula Nowicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu cyklu /modułu kształcenia (obowiązkowy/fakultatywny):: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Bilans punktów ECTS: | Bilans punktów ECTS: |
|
Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: | Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: |
|
Rodzaj przedmiotu/modułu kształcenia (obowiązkowy/fakultatywny):: | obowiązkowy |
|
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: | Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: |
|
Wymagania wstępne i dodatkowe: | Wymagania wstępne i dodatkowe: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Siedlcach.