PNJA-wymowa języka angielskiego2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | HU-FIL-FA-SL-W2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PNJA-wymowa języka angielskiego2 |
Jednostka: | Instytut Językoznawstwa i Literaturoznawstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Bilans punktów ECTS: | Studia stacjonarne Aktywność Obciążenie studenta Udział w zajęciach 30 godz. Konsultacje 2 godz. Samodzielne przygotowanie się do zajęć 43 godz. Sumaryczne obciążenie pracą studenta 75 godz. Punkty ECTS za przedmiot 3 Studia niestacjonarne Aktywność Obciążenie studenta Udział w zajęciach 20 godz. Konsultacje 2 godz. Samodzielne przygotowanie się do zajęć 53 godz. Sumaryczne obciążenie pracą studenta 75 godz. Punkty ECTS za przedmiot 3 |
Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: | Podczas ćwiczeń prowadzący omawiają kolejne zagadnienia oraz ilustrują je, wykorzystując do tego celu pliki audio oraz wideo. Nagrania służą jako model dla studentów i materiał do analizy określonego zjawiska. W trakcie zajęć studenci wykonują szereg ćwiczeń, których celem jest wykształcenie umiejętności w zakresie percepcji poszczególnych dźwięków i procesów fonetycznych oraz ich produkcji(począwszy od wymowy poszczególnych słów, a skończywszy na wymowie dłuższych tekstów). Dodatkowo studenci wykonują zadania z zakresu transkrypcji o zróżnicowanym poziomie trudności. Oprócz pracy indywidualnej studenci regularnie mają okazję pracować w parach lub większych grupach. Ćwiczenia odbywają się w laboratorium językowym |
Rodzaj przedmiotu/modułu kształcenia (obowiązkowy/fakultatywny):: | obowiązkowy |
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: | Efekty W01, W02, W03 sprawdzane są poprzez kolokwia pisemne. Efekty U01, U02, U03 sprawdzane są w trakcie kolokwiów ustnych. Efekty K01 oraz K02 sprawdzane są poprzez kolokwia ustne oraz w trakcie zajęć w formie dyskusji ze studentem. Kolokwia pisemne obejmują: aspekty teoretyczne (np. charakterystykę poszczególnych dźwięków), ćwiczenia z zakresu transkrypcji oraz ćwiczenia percepcyjne (np. w formie dyktanda).Kolokwia ustne obejmują: wymowę poszczególnych wyrazów, fraz, zdań i dłuższych tekstów. |
Wymagania wstępne i dodatkowe: | Znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2 |
Założenia i cele przedmiotu: | Celem kształcenia jest doskonalenie wymowy studentów poprzez wykształcenie umiejętności wymowy wybranych głosek angielskich (brytyjska odmiana języka angielskiego), ze szczególnym uwzględnieniem problemów napotykanych przez Polaków uczących się wymowy języka angielskiego wynikających z różnic fonetycznych i fonologicznych pomiędzy językiem polskim i angielskim. Celem kursu jest również zaznajomienie studentów z transkrypcją fonemiczną IPA. |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia jest doskonalenie wymowy studentów poprzez wykształcenie umiejętności wymowy wybranych głosek angielskich (brytyjska odmiana języka angielskiego), ze szczególnym uwzględnieniem problemów napotykanych przez Polaków uczących się wymowy języka angielskiego wynikających z różnic fonetycznych i fonologicznych pomiędzy językiem polskim i angielskim. Celem kursu jest również zaznajomienie studentów z transkrypcją fonemiczną IPA. |
Pełny opis: |
Kryteria klasyfikacji dyftongów języka angielskiego Wymowa wybranych dyftongów (ćwiczenia oparte na parach minimalnych) Kryteria klasyfikacji spółgłosek języka angielskiego Wymowa wybranych spółgłosek języka angielskiego (ćwiczenia oparte na parach minimalnych) Akcent wyrazowy i zdaniowy Wymowa końcówek fleksyjnych Powtórzenie i dalsze holistyczne ćwiczenie wyżej wymienionych zagadnień na przykładach dłuższych tekstów. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Wells, J. (2000) Longman Pronunciation Dictionary. London: Longman. Baker, A. (2001) Ship or Sheep? An intermediate pronunciation course. [3rd edition]. Cambridge: CUP. Literatura dodatkowa: O’Connor, J. D. & C. Fletcher (2004) Sounds English. A pronunciation practice book.London: Longman. Materiały własne wykładowcy. |
Efekty uczenia się: |
W01 ma świadomość i elementarną wiedzę na temat kompleksowej natury języka angielskiego w zakresie jego fonetyki i fonologii K_W04 W02 ma uporządkowaną wiedzę o strukturze języka angielskiego w zakresie fonetyki i fonologii K_W05 W03 posiada wiedzę z zakresu fonetyki i fonologii języka angielskiego z doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystaniu K_W11 U01 wykazuje znajomość języka angielskiego w zakresie wymowy na poziomie min. B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (Common European Framework of Reference for Languages) K_U01 U02 posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, które są poprawne pod względem wymowy K_U06 U03 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie wymowy języka angielskiego K_U09 K01 posiada praktyczne przygotowanie do realizacji zadań zawodowych wymagających poprawnej wymowy K_K07 K02 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie wymowy języka angielskiego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcenia się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w zakresie wymowy języka angielskiego K_K04 |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie przez studenta średniej z ocen cząstkowych na poziomie minimum 2,8. Oceny cząstkowe uzyskać można z kolokwiów ustnych i pisemnych. Planowane są minimum trzy kolokwia pisemne (z teorii, transkrypcji, percepcji) i minimum trzy kolokwia ustne (prezentacja uprzednio ćwiczonych tekstów): Stosuje się następującą skalę ocen: 0-50% ocena niedostateczna 51-60% ocena dostateczna 61-70% ocena dostateczna plus 71-80% ocena dobra 81-90% ocena dobra plus 91-100% ocena bardzo dobra Ocena końcowa obliczana jest na podstawie zaokrąglonej średniej arytmetycznej z wszystkich ocen uzyskanych przez studenta w trakcie semestru. Forma zaliczenia może ulec niewielkiej zmianie w przypadku nauczania zdalnego. |
Praktyki zawodowe: |
------------- |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-20 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Iwona Czyżak, Katarzyna Kozak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-19 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Czyżak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Kozak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Czyżak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Kozak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
LAB
LAB
PT LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Czyżak | |
Prowadzący grup: | Iwona Czyżak, Katarzyna Kozak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Siedlcach.