Logistyczna obsługa klienta w handlu internetowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | NS-LOG-SU-ECL-LOKHI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Logistyczna obsługa klienta w handlu internetowym |
Jednostka: | Instytut Nauk o Zarządzaniu i Jakości |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Bilans punktów ECTS: | Studia stacjonarne wykłady 30 godzin ćwiczenia 30 godzin konsultacje 15 godzin studiowanie literatury 20 godzin przygotowanie do ćwiczeń 20 godzin przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń 15 godzin przygotowanie do egzaminu 20 godzin Sumaryczne obciążenie pracą studenta 150 godzin Punkty ECTS za przedmiot 6 |
Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: | Wykłady realizowane są metodą wykładu informacyjnego i problemowego z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem analiz sytuacyjnych logistycznej obsługi e-commerce wspartych pracą w grupach zadaniowych i dyskusjami problemowymi w celu kształtowania umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej oraz metodą projektu praktycznego. |
Rodzaj przedmiotu/modułu kształcenia (obowiązkowy/fakultatywny):: | fakultatywny |
Rodzaj przedmiotu: | Fakultatywny |
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: | Weryfikacja efektów uczenia się w zakresie wiedzy przeprowadzana jest w trakcie egzaminu pisemnego (test wyboru) sprawdzającego stopień opanowania przez studentów materiału wykładowego oraz wskazanych pozycji literatury. Weryfikacja efektów uczenia się w zakresie umiejętności następuje na ćwiczeniach poprzez przygotowanie i ocenę projektu w formie prezentacji multimedialnej. Weryfikacja efektów uczenia się w zakresie kompetencji społecznych odbywa się poprzez ocenę aktywności studenta, sposobów argumentowania własnych poglądów, a także podejmowanych przez niego decyzji i wyborów w trakcie zadań wykonywanych indywidualnie bądź zespołowo. |
Wymagania wstępne i dodatkowe: | Znajomość podstawowych pojęć z zakresu ekonomii, logistyki i zarządzania procesami logistycznymi. |
Założenia i cele przedmiotu: | 1. Zapoznanie studentów z istotą logistycznej obsługi klienta w handlu internetowym 2. Nabycie przez studentów umiejętności dostosowywania obsługi logistycznej do specyfiki sektora e-commerce 3. Wykształcenie umiejętności wykorzystania i zastosowania zdobytej wiedzy dotyczącej budowania długoterminowej współpracy usługobiorcy e-commerce z operatorem TSL |
Skrócony opis: |
1. Istota i proces zarządzania wartością dla klienta w handlu internetowym 2. Rozwój handlu internetowego. Liderzy sektora e-commerce na świecie i w Polsce 3. Multichannel i omnichannel w dystrybucji 4. Modele biznesowe w handlu internetowym. M-commerce i f-commerce 5. Charakterystyka, oczekiwania i zachowania e-konsumenta 6. Specyfika i organizacja logistyki zaopatrzenia, dystrybucji w e-commerce 7. Rola operatorów logistycznych, ekspresowych w obsłudze e-commerce. Wybór dostawcy usług logistycznych 8. Modele usług fulfilment dla handlu internetowego 9. Zarządzanie zwrotami w handlu internetowym 10. Wykorzystanie standardów GS1 w procesach logistycznych e-commerce 11. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych w logistycznej obsłudze e-handlu 12. Zarządzanie relacjami z klientem i budowanie długoletniej współpracy operatora logistycznego i podmiotu e-commerce 13. Wyzwania na drodze logistycznej obsługi klienta w e-commerce |
Literatura: |
1. D. Skurpiel, Obsługa logistyczna w handlu elektronicznym. Wartość dla klienta, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019. 2. Ł. Konopielko, M. Wołoszyn, J. Wytrębowicz, Handel elektroniczny: ewolucja i perspektywy, Oficyna Wydawnicza Uczelni Łazarskiego, Warszawa 2016. 3. M. Kramarz, Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji. Pomiar, ocena i strategie, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2014. 4. S. Kauf, A. Tłuczak, Logistyczna obsługa klienta: metody ilościowe, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2018. 5. R. Demianiuk, Development of e-commerce logistic services in the activities of Polish TFL industry leaders on the example of the Raben Group, “Business. Innovations. Economics”, 4/2020, p. 186-192. Literatura dodatkowa: 1. D. Chaffey, Digital business i e-commerce management: strategia, realizacja, praktyka, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2016. 2. K. Nowicka (red.), Biznes cyfrowy. Perspektywa innowacji cyfrowych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019. 3. Raporty „E-commerce w Polsce 2020”, „E-commerce w Polsce 2021”, Gemius, Izba Gospodarki Elektronicznej. 4. Raport „Fulfilment w e-commerce. Wykorzystanie standardów GS1 w obszarze działalności operatorów fulfilment”, GS1 Polska, https://gs1pl.org/app/uploads/2022/02/Raport_fulfilment_v3.pdf |
Efekty uczenia się: |
Efekt uczenia się: WIEDZA W_01 posiada wiedzę na temat logistycznej obsługi klienta, K_W02 W_02 ma wiedzę na temat specyfiki obsługi działań logistycznych w sektorze e-commerce, K_W07 W_03 posiada uporządkowaną wiedzę na temat zasad funkcjonowania logistyki w handlu internetowym. K_W15 Efekt uczenia się: UMIEJĘTNOŚCI U_01 potrafi rozwiązywać problemy decyzyjne pojawiające się w obszarze logistycznej obsługi klienta e-handlu, K_U01 U_02 potrafi analizować wpływ jakości obsługi klienta na konkurencyjność podmiotów e-commerce, K_U02, K_U07 U_03 potrafi dopasować rozwiązania logistyczne do oczekiwań klienta z sektora e-commerce. K_U01, K_U02, K_U04, K_U07 Efekt uczenia się: KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_01 w sposób krytyczny korzysta z wiedzy teoretycznej, właściwie określa priorytety i wskazuje możliwe rozwiązania logistyczne w obsłudze handlu internetowego, K_K01, K_K02 K_02 prawidłowo rozstrzyga dylematy pojawiające się w sferze logistycznej obsługi klienta w e-commerce, K_K03 K_03 potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny. K_K05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: egzamin Ćwiczenia: zaliczenie bez oceny Procentowy zakres ocen z egzaminu (test wyboru): 91 – 100% – bardzo dobry 81 – 90% – dobry plus 71 – 80% – dobry 61 – 70% – dostateczny plus 51 – 60% – dostateczny 50 – 0% – niedostateczny Ocena z ćwiczeń uwzględnia: - ocenę projektu w formie prezentacji multimedialnej i aktywność studenta podczas ćwiczeń – max. 30 punktów. Punktowy zakres ocen z ćwiczeń: 27,5 – 30,0 pkt – bardzo dobry 24,5 – 27,0 pkt – dobry plus 24,0 – 21,5 pkt – dobry 18,5 – 21,0 pkt – dostateczny plus 15,5 – 18,0 pkt – dostateczny Na ocenę końcową z przedmiotu (wpisaną do systemu USOS Web) w 50% wpływa ocena z egzaminu oraz w 50% - ocena z ćwiczeń. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-19 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Regina Demianiuk | |
Prowadzący grup: | Regina Demianiuk, Maryla Karczewska-Czapska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Regina Demianiuk | |
Prowadzący grup: | Regina Demianiuk, Maryla Karczewska-Czapska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Regina Demianiuk | |
Prowadzący grup: | Regina Demianiuk, Maryla Karczewska-Czapska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Siedlcach.