Zarządzanie kompetencjami kadr przedsiębiorstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | NS-ZAR-NU-MF1-ZKKP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie kompetencjami kadr przedsiębiorstwa |
Jednostka: | Instytut Nauk o Zarządzaniu i Jakości |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
7.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Bilans punktów ECTS: | Studia stacjonarne: Aktywność Obciążenie studenta Wykłady 30 godzin Ćwiczenia 30 godzin Konsultacje 15 godzin Studiowanie wskazanych fragmentów literatury 40 godzin Przygotowanie do egzaminu 30 godzin Przygotowanie do kolokwium z ćwiczeń 30 godzin Sumaryczne obciążenie pracą studenta 175 Punkty ECTS za przedmiot 7 Studia niestacjonarne: Aktywność Obciążenie studenta Wykłady 16 godzin Ćwiczenia 8 godzin Studiowanie wskazanych fragmentów literatury 60 godzin Przygotowanie do egzaminu 45 godzin Przygotowanie do kolokwium z ćwiczeń 46 godzin Sumaryczne obciążenie pracą studenta 175 godzin Punkty ECTS za przedmiot 7 |
Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: | Wykład problemowy. Ćwiczenia: sprawdzanie zakresu opanowanej wiedzy oraz studia przypadków (tj. analizy dylematów zarządzania kompetencjami zawodowymi) pozwalające na kształtowanie umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej. |
Rodzaj przedmiotu/modułu kształcenia (obowiązkowy/fakultatywny):: | fakultatywny |
Rodzaj przedmiotu: | Fakultatywny |
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: | Weryfikacja efektów uczenia się z zakresu wiedzy przeprowadzana jest w trakcie egzaminu pisemnego sprawdzającego stopień opanowania przez studentów materiału wykładowego oraz wskazanych pozycji literatury. Weryfikacja efektów uczenia się w zakresie umiejętności następuje poprzez projekty obejmujące zadania problemowe. Weryfikacja efektów uczenia się w zakresie kompetencji społecznych następuje w trakcie ćwiczeń poprzez ocenę systematyczności i aktywności studenta. |
Wymagania wstępne i dodatkowe: | Znajomość podstawowych pojęć z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi po zajęciach z zarządzania zasobami ludzkimi. |
Założenia i cele przedmiotu: | 1. Zrozumienie podstawowych pojęć, prawidłowości i problemów zarządzania kompetencjami. 2. Pogłębienie wiedzy dotyczącej podstawowych obszarów zarządzania kompetencjami. 3. Doskonalenie praktycznej umiejętności konstrukcji i wykorzystania narzędzi zarządzania kompetencjami zawodowymi. 4. Wykształcenie świadomości znaczenia człowieka w organizacji i potrzeby nowoczesnego podejścia do zarządzania kapitałem ludzkim. |
Skrócony opis: |
1. Istota i znaczenie kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi przedsiębiorstwa. 2. Struktura i podział kompetencji. 3. Identyfikacja i analiza obszarów zarządzania kompetencjami zawodowymi kadr w przedsiębiorstwie. 4. Kompetencje indywidualne i organizacji. 5. Tworzenie tabel kompetencyjnych. 6. Kompetencje o najwyższej wartości dla przedsiębiorstwa. 7. Profilowanie kompetencji. 8. Wykorzystywanie narzędzi do badania kompetencji pracowników. 9. Kompetencyjne skale obserwacyjne. 10. Karty, testy, oceny kompetencji. 11. Metodologia wdrażania systemu zarządzania kompetencjami w przedsiębiorstwie. 12. Standaryzacja opisów. 13. Przykładowe narzędzia zarządzania kompetencjami kadr przedsiębiorstwa. |
Pełny opis: |
1. Istota i znaczenie kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi przedsiębiorstwa. 2. Struktura i podział kompetencji. 3. Identyfikacja i analiza obszarów zarządzania kompetencjami zawodowymi kadr w przedsiębiorstwie. 4. Kompetencje indywidualne i organizacji. 5. Tworzenie tabel kompetencyjnych. 6. Kompetencje o najwyższej wartości dla przedsiębiorstwa. 7. Profilowanie kompetencji. 8. Wykorzystywanie narzędzi do badania kompetencji pracowników. 9. Kompetencyjne skale obserwacyjne. 10. Karty, testy, oceny kompetencji. 11. Metodologia wdrażania systemu zarządzania kompetencjami w przedsiębiorstwie. 12. Standaryzacja opisów. 13. Przykładowe narzędzia zarządzania kompetencjami kadr przedsiębiorstwa. |
Literatura: |
1. G. Filipowicz, Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista, Wolters Kluwer, Warszawa 2020. 2. G. Filipowicz, Zarządzanie kompetencjami zawodowym, PWN, Warszawa 2004. 3. J.S. Kardas, Job Crafting in individualisation fields of company human resources, Entrepreneurship and Sustainability Issues 7(3) 2020: 1937-1950. https://doi.org/10.9770/jesi.2020.7.3(33) 4. T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2006. 5. S. Whiddett, S. Hollyforde, Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003. |
Efekty uczenia się: |
Efekt uczenia się: WIEDZA ma pogłębioną wiedzę z zakresu prawidłowości i problemów zarządzania kompetencjami kadr przedsiębiorstwa oraz metod i narzędzi diagnozowania kompetencji, Efekt uczenia się: UMIEJĘTNOŚCI potrafi diagnozować problemy w obszarze zarządzania kadrami oraz posługiwać się narzędziami zarządzania kompetencjami do ich rozwiązywania, potrafi posługiwać się poznanymi procedurami wykorzystywanymi w zarządzaniu kompetencjami w celu diagnozy i oceny posiadanego potencjału kompetencyjnego organizacji oraz proponować skuteczne rozwiązania w zakresie zwiększania efektywności zarządzania kompetencjami, wykazuje inicjatywę w zakresie współpracy i współdziałania w zespole, dzieli się wiedzą. Efekt uczenia się: KOMPETENCJE SPOŁECZNE ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, przejawia zaangażowanie w zakresie doskonalenia i rozwoju kompetencji zawodowych i osobistych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: egzamin. Ćwiczenia: zaliczenie bez oceny. Procentowy zakres ocen z egzaminu pisemnego: 91 – 100% – bardzo dobry 81 – 90% – dobry plus 71 – 80% – dobry 61 – 70% – dostateczny plus 51 – 60% – dostateczny 50 – 0% – niedostateczny Ocena z ćwiczeń uwzględnia: - ocenę z prezentowanych treści – max. 15 punktów - ocenę systematyczności i aktywności studenta – max. 15 punktów Punktowy zakres ocen z ćwiczeń: 27,5 – 30,0 punktów – bardzo dobry 24,5 – 27,0 punktów – dobry plus 24,0 – 21,5 punktów – dobry 18,5 – 21,0 punktów – dostateczny plus 15,5 – 18,0 punktów – dostateczny Na ocenę końcową z przedmiotu (wpisywaną do systemu USOS Web) w 50% wpływa ocena z wykładów oraz w 50% - ocena z ćwiczeń. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-19 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Edyta Bombiak, Jarosław Kardas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Kardas | |
Prowadzący grup: | Edyta Bombiak, Jarosław Kardas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Kardas | |
Prowadzący grup: | Edyta Bombiak, Jarosław Kardas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Siedlcach.