Uniwersytet w Siedlcach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski w biznesie (język specjalistyczny)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: NS-ZAR-SU-JOBA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski w biznesie (język specjalistyczny)
Jednostka: Instytut Nauk o Zarządzaniu i Jakości
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Bilans punktów ECTS:

Studia stacjonarne

Aktywność Obciążenie studenta

Udział w ćwiczeniach 30 godzin

Samodzielne przygotowywanie się do ćwiczeń 16 godzin

Samodzielne przygotowywanie się do kolokwiów 4 godziny

Sumaryczne obciążenie pracą studenta 50 godzin

Punkty ECTS za przedmiot 2


Planowane formy/działania/metody dydaktyczne:

Podejście eklektyczne, umożliwiające indywidualizację nauczania, czyli dostosowanie technik, form pracy, typów zadań i treści do danej grupy studentów. Stosowane formy pracy to, między innymi: praca w parach (np. odgrywanie ról, wymiana informacji), praca w grupach (projekty, konkursy, rozwiązywanie problemów, zebranie słownictwa itp.), praca indywidualna studentów, czy też nauczanie tradycyjne - frontalne (prezentacja materiału leksykalnego, treści ilustracji itp.). Ćwiczenia wspomagane są technikami multimedialnymi.

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta:

Pisemne kolokwia (co najmniej jedno) oraz ocenianie na bieżąco zadań wykonanych w domu i w trakcie zajęć.

Wymagania wstępne i dodatkowe:

Umiejętność posługiwania się językiem angielskim na poziomie B2 ESOKJ

Założenia i cele przedmiotu:

osiągnięcie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B2+ oraz rozwijanie umiejętności posługiwania się słownictwem specjalistycznym.

Pełny opis:

Treści modułu kształcenia:

1. Stanowiska pracy w sprzedaży i zaopatrzeniu oraz ich zakresy obowiązków; nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych.

2. Zapytania ofertowe i proces przetargowy.

3. Prowadzenie negocjacji oraz proces zamówienia.

4. Obsługa klienta.

Literatura:

Literatura podstawowa:

English for Sales and Purchasing, Lothar Gutjahr, Sean Mahoney, wyd. BC.edu, Cornelsen Verlag, 2008

Literatura dodatkowa:

1. Teksty specjalistyczne z różnych źródeł: Internet, publikacje naukowe i podręczniki z zakresu zarządzania.

2. Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English, A.S. Hornby, Oxford University Press, 2010.

3. English for Business and Politics, Dagmara Świda, wyd. Poltex, 1997.

4. Słownik Biznesu, P.H. Collin, J. Słupski, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing, wyd. Wilga, 1999.

5. Słownik Bankowości i Finansów, P.H. Collin, K. Bartnicki, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing, wyd. Wilga, 2000.

Efekty uczenia się:

Efekt uczenia się: WIEDZA

W_01 Student zna terminologię angielską z dziedziny zarządzania i właściwe struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji językowej w zakresie tematyki podanej w treści modułu kształcenia.

W_02 Student zna zasady konstruowania różnych form wypowiedzi ustnych i pisemnych.

W_03 Student zna strategie komunikacyjne potrzebne do skutecznego porozumiewania się.

Symbol efektu Efekt uczenia się: UMIEJĘTNOŚCI Symbol efektu kierunkowego

U_01 Student potrafi zrozumieć teksty z zakresu zarządzania. K_U10

U_02 Student potrafi wyszukać informacje z zakresu swojej specjalności. K_U10

U_03 Student potrafi formułować dłuższe spójne wypowiedzi na tematy z dziedziny zarządzania. K_U12, K_U11, k_U10

U_04 Student potrafi brać udział w dyskusji dotyczącej kwestii zawodowych. K_U12

U_05 Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz samodoskonalenia w zakresie nauki języka. K_U13

U_06 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. K_U14

Symbol efektu Efekt uczenia się: KOMPETENCJE SPOŁECZNE Symbol efektu kierunkowego

K_01 Student ma świadomość potrzeby znajomości języka obcego w życiu prywatnym i przyszłej pracy zawodowej K_K01

Metody i kryteria oceniania:

Forma i warunki zaliczenia:

Zaliczenie semestru na ocenę na podstawie:

kolokwium sprawdzającego stopień opanowania wiedzy i umiejętności;

jakości wykonanych prac domowych oraz zadań na zajęciach;

aktywności na zajęciach oraz frekwencji.

Kryteria oceniania:

• 0-50% - niedostateczna (2,0)

• 51-60% - dostateczna (3,0)

• 61-70% - dostateczna plus (3,5)

• 71-80% - dobra (4,0)

• 81-90% - dobra plus (4,5)

• 91-100% - bardzo dobra (5,0).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-22 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stanisław Czajka
Prowadzący grup: Stanisław Czajka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-20 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stanisław Czajka
Prowadzący grup: Stanisław Czajka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-19 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Olejnik
Prowadzący grup: Stanisław Czajka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę
Bilans punktów ECTS:

Studia stacjonarne

Formy pracy studenta/ Obciążenie studenta

Udział w ćwiczeniach (30 godz.)

Samodzielne przygotowanie się do ćwiczeń (16 godz.)

Samodzielne przygotowanie się do kolokwiów (4 godz.)

Sumaryczne obciążenie pracą studenta (50 godz.)

Punkty ECTS za przedmiot: 2





Efekty kształcenia:

WIEDZA

Student zna:

W_01 terminologię angielską z dziedziny zarządzania i właściwe struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji językowej w zakresie tematyki podanej w treści modułu kształcenia.

W_02 zasady konstruowania różnych form wypowiedzi ustnych i pisemnych.

W_03 strategie komunikacyjne potrzebne do skutecznego porozumiewania się.

UMIEJĘTNOŚCI

Student potrafi:

U_01 zrozumieć teksty z zakresu zarządzania; K_U10

U_02 wyszukać informacje z zakresu swojej specjalności; K_U10

U_03 formułować dłuższe spójne wypowiedzi na tematy z dziedziny zarządzania; K_U12, K_U11, k_U10

U_04 brać udział w dyskusji dotyczącej kwestii zawodowych; K_U12

U_05 zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz samodoskonalenia w zakresie nauki języka. K_U13

U_06 współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. K_U14

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_01 Ma świadomość potrzeby znajomości języka obcego w życiu prywatnym

i przyszłej pracy zawodowej; K_K01




Forma i warunki zaliczenia::

Zaliczenie semestru na ocenę na podstawie:

1. kolokwium sprawdzającego stopień opanowania wiedzy i umiejętności;

2.jakości wykonanych prac domowych oraz zadań na zajęciach;

3. aktywności na zajęciach oraz frekwencji.

Kryteria oceniania: 0-50% − niedostateczna (2,0)

51-60% − dostateczna (3,0)

61-70% − dostateczna plus (3,5)

71-80% − dobra (4,0)

81-90% − dobra plus (4,5)

91-100% − bardzo dobra (5,0).



Planowane formy/działania/metody dydaktyczne:

Podejście eklektyczne, umożliwiające indywidualizację nauczania, czyli dostosowanie technik, form pracy, typów zadań i treści do danej grupy studentów. Stosowane formy pracy to, między innymi: praca w parach (np. odgrywanie ról, wymiana informacji), praca w grupach (projekty, konkursy, rozwiązywanie problemów, zebranie słownictwa itp.), praca indywidualna studentów, czy też nauczanie tradycyjne - frontalne (prezentacja materiału leksykalnego, treści ilustracji itp.). Ćwiczenia wspomagane są technikami multimedialnymi.

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta:

Pisemne kolokwia (co najmniej jedno) oraz ocenianie na bieżąco zadań wykonanych w domu i w trakcie zajęć.

Wymagania wstępne i dodatkowe:

Umiejętność posługiwania się jęz. angielskim na poziomie B2 ESOKJ

Założenia i cele przedmiotu:

Osiągnięcie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B2+ oraz rozwijanie umiejętności posługiwania się słownictwem specjalistycznym.

Pełny opis:

Treści modułu kształcenia:

1. Firma– zakładanie i prowadzenie firmy; rodzaje firm.

2. Gospodarka- popyt i podaż.

3. Marketing, promocja i reklama.

4. Giełda papierów wartościowych.

5. Handel.

Literatura:

Literatura podstawowa:

English for Business, Krystyna Luto-Lach, Maciej Ganczar, wyd. Poltex, 2011.

Literatura dodatkowa:

1.Teksty specjalistyczne z różnych źródeł: Internet, publikacje naukowe i podręczniki z zakresu zarządzania.

2.Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English, A.S. Hornby, Oxford University Press, 2010.

3. English for Business and Politics, Dagmara Świda, wyd. Poltex, 1997.

4. Słownik Biznesu, P.H. Collin, J. Słupski, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing, wyd. Wilga, 1999.

5. Słownik Bankowości i Finansów, P.H. Collin, K. Bartnicki, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing,

wyd. Wilga, 2000.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Olejnik
Prowadzący grup: Stanisław Czajka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę
Bilans punktów ECTS:

Studia stacjonarne

Formy pracy studenta/ Obciążenie studenta

Udział w ćwiczeniach (30 godz.)

Samodzielne przygotowanie się do ćwiczeń (16 godz.)

Samodzielne przygotowanie się do kolokwiów (4 godz.)

Sumaryczne obciążenie pracą studenta (50 godz.)

Punkty ECTS za przedmiot: 2





Efekty kształcenia:

WIEDZA

Student zna:

W_01 terminologię angielską z dziedziny zarządzania i właściwe struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji językowej w zakresie tematyki podanej w treści modułu kształcenia.

W_02 zasady konstruowania różnych form wypowiedzi ustnych i pisemnych.

W_03 strategie komunikacyjne potrzebne do skutecznego porozumiewania się.

UMIEJĘTNOŚCI

Student potrafi:

U_01 zrozumieć teksty z zakresu zarządzania; K_U10

U_02 wyszukać informacje z zakresu swojej specjalności; K_U10

U_03 formułować dłuższe spójne wypowiedzi na tematy z dziedziny zarządzania; K_U12, K_U11, k_U10

U_04 brać udział w dyskusji dotyczącej kwestii zawodowych; K_U12

U_05 zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz samodoskonalenia w zakresie nauki języka. K_U13

U_06 współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. K_U14

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_01 Ma świadomość potrzeby znajomości języka obcego w życiu prywatnym i przyszłej pracy zawodowej; K_K01




Forma i warunki zaliczenia::

Zaliczenie semestru na ocenę na podstawie:

1. kolokwium sprawdzającego stopień opanowania wiedzy i umiejętności;

2.jakości wykonanych prac domowych oraz zadań na zajęciach;

3. aktywności na zajęciach oraz frekwencji.

Kryteria oceniania:

0-50% − niedostateczna (2,0)

51-60% − dostateczna (3,0)

61-70% − dostateczna plus (3,5)

71-80% − dobra (4,0)

81-90% − dobra plus (4,5)

91-100% − bardzo dobra (5,0).



Planowane formy/działania/metody dydaktyczne:

Podejście eklektyczne, umożliwiające indywidualizację nauczania, czyli dostosowanie technik, form pracy, typów zadań i treści do danej grupy studentów. Stosowane formy pracy to, między innymi: praca w parach (np. odgrywanie ról, wymiana informacji), praca w grupach (projekty, konkursy, rozwiązywanie problemów, zebranie słownictwa itp.), praca indywidualna studentów, czy też nauczanie tradycyjne - frontalne (prezentacja materiału leksykalnego, treści ilustracji itp.). Ćwiczenia wspomagane są technikami multimedialnymi.

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta:

Pisemne kolokwia (co najmniej jedno) oraz ocenianie na bieżąco zadań wykonanych w domu i w trakcie zajęć.

Wymagania wstępne i dodatkowe:

Umiejętność posługiwania się jęz. angielskim na poziomie B2 ESOKJ

Założenia i cele przedmiotu:

Osiągnięcie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B2+ oraz rozwijanie umiejętności posługiwania się słownictwem specjalistycznym.

Pełny opis:

Treści modułu kształcenia:

1. Stanowiska pracy w sprzedaży i zaopatrzeniu oraz ich zakresy

obowiązków; nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych.

2. Zapytania ofertowe i proces przetargowy.

3. Prowadzenie negocjacji oraz proces zamówienia.

4. Obsługa klienta.

Literatura:

English for Sales and Purchasing, Lothar Gutjahr, Sean Mahoney, wyd. BC.edu, Cornelsen Verlag, 2008

Literatura dodatkowa:

1.Teksty specjalistyczne z różnych źródeł: Internet, publikacje naukowe i podręczniki z zakresu zarządzania.

2.Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English, A.S. Hornby, Oxford University Press, 2010.

3. English for Business and Politics, Dagmara Świda, wyd. Poltex, 1997.

4. Słownik Biznesu, P.H. Collin, J. Słupski, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing, wyd. Wilga, 1999.

5. Słownik Bankowości i Finansów, P.H. Collin, K. Bartnicki, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing,

wyd. Wilga, 2000.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Olejnik
Prowadzący grup: Stanisław Czajka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę
Bilans punktów ECTS:

Studia stacjonarne

Formy pracy studenta/ Obciążenie studenta

Udział w ćwiczeniach (30 godz.)

Samodzielne przygotowanie się do ćwiczeń (16 godz.)

Samodzielne przygotowanie się do kolokwiów (4 godz.)

Sumaryczne obciążenie pracą studenta (50 godz.)

Punkty ECTS za przedmiot: 2





Efekty kształcenia:

WIEDZA

Student zna:

W_01 terminologię angielską z dziedziny zarządzania i właściwe struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji językowej w zakresie tematyki podanej w treści modułu kształcenia.

W_02 zasady konstruowania różnych form wypowiedzi ustnych i pisemnych.

W_03 strategie komunikacyjne potrzebne do skutecznego porozumiewania się.

UMIEJĘTNOŚCI

Student potrafi:

U_01 zrozumieć teksty z zakresu zarządzania; K_U10

U_02 wyszukać informacje z zakresu swojej specjalności; K_U10

U_03 formułować dłuższe spójne wypowiedzi na tematy z dziedziny zarządzania; K_U12, K_U11, k_U10

U_04 brać udział w dyskusji dotyczącej kwestii zawodowych; K_U12

U_05 zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz samodoskonalenia w zakresie nauki języka. K_U13

U_06 współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. K_U14

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_01 Ma świadomość potrzeby znajomości języka obcego w życiu prywatnym i przyszłej pracy zawodowej; K_K01




Forma i warunki zaliczenia::

Zaliczenie semestru na ocenę na podstawie:

1. kolokwium sprawdzającego stopień opanowania wiedzy i umiejętności;

2.jakości wykonanych prac domowych oraz zadań na zajęciach;

3. aktywności na zajęciach oraz frekwencji.

Kryteria oceniania:

0-50% − niedostateczna (2,0)

51-60% − dostateczna (3,0)

61-70% − dostateczna plus (3,5)

71-80% − dobra (4,0)

81-90% − dobra plus (4,5)

91-100% − bardzo dobra (5,0).



Planowane formy/działania/metody dydaktyczne:

Podejście eklektyczne, umożliwiające indywidualizację nauczania, czyli dostosowanie technik, form pracy, typów zadań i treści do danej grupy studentów. Stosowane formy pracy to, między innymi: praca w parach (np. odgrywanie ról, wymiana informacji), praca w grupach (projekty, konkursy, rozwiązywanie problemów, zebranie słownictwa itp.), praca indywidualna studentów, czy też nauczanie tradycyjne - frontalne (prezentacja materiału leksykalnego, treści ilustracji itp.). Ćwiczenia wspomagane są technikami multimedialnymi.

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta:

Pisemne kolokwia (co najmniej jedno) oraz ocenianie na bieżąco zadań wykonanych w domu i w trakcie zajęć.

Wymagania wstępne i dodatkowe:

Umiejętność posługiwania się jęz. angielskim na poziomie B2 ESOKJ

Założenia i cele przedmiotu:

Osiągnięcie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B2+ oraz rozwijanie umiejętności posługiwania się słownictwem specjalistycznym.

Pełny opis:

Treści modułu kształcenia:

1. Stanowiska pracy w sprzedaży i zaopatrzeniu oraz ich zakresy

obowiązków; nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych.

2. Zapytania ofertowe i proces przetargowy.

3. Prowadzenie negocjacji oraz proces zamówienia.

4. Obsługa klienta.

Literatura:

English for Sales and Purchasing, Lothar Gutjahr, Sean Mahoney, wyd. BC.edu, Cornelsen Verlag, 2008

Literatura dodatkowa:

1.Teksty specjalistyczne z różnych źródeł: Internet, publikacje naukowe i podręczniki z zakresu zarządzania.

2.Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English, A.S. Hornby, Oxford University Press, 2010.

3. English for Business and Politics, Dagmara Świda, wyd. Poltex, 1997.

4. Słownik Biznesu, P.H. Collin, J. Słupski, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing, wyd. Wilga, 1999.

5. Słownik Bankowości i Finansów, P.H. Collin, K. Bartnicki, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing,

wyd. Wilga, 2000.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Siedlcach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-09ffcd8d3 (2023-10-16)