Język angielski w biznesie (język specjalistyczny)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | NS-ZAR-SU-JOBA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski w biznesie (język specjalistyczny) |
Jednostka: | Instytut Nauk o Zarządzaniu i Jakości |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Bilans punktów ECTS: | Studia stacjonarne Aktywność Obciążenie studenta Udział w ćwiczeniach 30 godzin Samodzielne przygotowywanie się do ćwiczeń 16 godzin Samodzielne przygotowywanie się do kolokwiów 4 godziny Sumaryczne obciążenie pracą studenta 50 godzin Punkty ECTS za przedmiot 2 |
Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: | Podejście eklektyczne, umożliwiające indywidualizację nauczania, czyli dostosowanie technik, form pracy, typów zadań i treści do danej grupy studentów. Stosowane formy pracy to, między innymi: praca w parach (np. odgrywanie ról, wymiana informacji), praca w grupach (projekty, konkursy, rozwiązywanie problemów, zebranie słownictwa itp.), praca indywidualna studentów, czy też nauczanie tradycyjne - frontalne (prezentacja materiału leksykalnego, treści ilustracji itp.). Ćwiczenia wspomagane są technikami multimedialnymi. |
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: | Pisemne kolokwia (co najmniej jedno) oraz ocenianie na bieżąco zadań wykonanych w domu i w trakcie zajęć. |
Wymagania wstępne i dodatkowe: | Umiejętność posługiwania się językiem angielskim na poziomie B2 ESOKJ |
Założenia i cele przedmiotu: | osiągnięcie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B2+ oraz rozwijanie umiejętności posługiwania się słownictwem specjalistycznym. |
Pełny opis: |
Treści modułu kształcenia: 1. Stanowiska pracy w sprzedaży i zaopatrzeniu oraz ich zakresy obowiązków; nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych. 2. Zapytania ofertowe i proces przetargowy. 3. Prowadzenie negocjacji oraz proces zamówienia. 4. Obsługa klienta. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: English for Sales and Purchasing, Lothar Gutjahr, Sean Mahoney, wyd. BC.edu, Cornelsen Verlag, 2008 Literatura dodatkowa: 1. Teksty specjalistyczne z różnych źródeł: Internet, publikacje naukowe i podręczniki z zakresu zarządzania. 2. Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English, A.S. Hornby, Oxford University Press, 2010. 3. English for Business and Politics, Dagmara Świda, wyd. Poltex, 1997. 4. Słownik Biznesu, P.H. Collin, J. Słupski, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing, wyd. Wilga, 1999. 5. Słownik Bankowości i Finansów, P.H. Collin, K. Bartnicki, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing, wyd. Wilga, 2000. |
Efekty uczenia się: |
Efekt uczenia się: WIEDZA W_01 Student zna terminologię angielską z dziedziny zarządzania i właściwe struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji językowej w zakresie tematyki podanej w treści modułu kształcenia. W_02 Student zna zasady konstruowania różnych form wypowiedzi ustnych i pisemnych. W_03 Student zna strategie komunikacyjne potrzebne do skutecznego porozumiewania się. Symbol efektu Efekt uczenia się: UMIEJĘTNOŚCI Symbol efektu kierunkowego U_01 Student potrafi zrozumieć teksty z zakresu zarządzania. K_U10 U_02 Student potrafi wyszukać informacje z zakresu swojej specjalności. K_U10 U_03 Student potrafi formułować dłuższe spójne wypowiedzi na tematy z dziedziny zarządzania. K_U12, K_U11, k_U10 U_04 Student potrafi brać udział w dyskusji dotyczącej kwestii zawodowych. K_U12 U_05 Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz samodoskonalenia w zakresie nauki języka. K_U13 U_06 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. K_U14 Symbol efektu Efekt uczenia się: KOMPETENCJE SPOŁECZNE Symbol efektu kierunkowego K_01 Student ma świadomość potrzeby znajomości języka obcego w życiu prywatnym i przyszłej pracy zawodowej K_K01 |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma i warunki zaliczenia: Zaliczenie semestru na ocenę na podstawie: kolokwium sprawdzającego stopień opanowania wiedzy i umiejętności; jakości wykonanych prac domowych oraz zadań na zajęciach; aktywności na zajęciach oraz frekwencji. Kryteria oceniania: • 0-50% - niedostateczna (2,0) • 51-60% - dostateczna (3,0) • 61-70% - dostateczna plus (3,5) • 71-80% - dobra (4,0) • 81-90% - dobra plus (4,5) • 91-100% - bardzo dobra (5,0). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-22 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Czajka | |
Prowadzący grup: | Stanisław Czajka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-20 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Czajka | |
Prowadzący grup: | Stanisław Czajka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-19 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Olejnik | |
Prowadzący grup: | Stanisław Czajka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Bilans punktów ECTS: | Studia stacjonarne Formy pracy studenta/ Obciążenie studenta Udział w ćwiczeniach (30 godz.) Samodzielne przygotowanie się do ćwiczeń (16 godz.) Samodzielne przygotowanie się do kolokwiów (4 godz.) Sumaryczne obciążenie pracą studenta (50 godz.) Punkty ECTS za przedmiot: 2 |
|
Efekty kształcenia: | WIEDZA Student zna: W_01 terminologię angielską z dziedziny zarządzania i właściwe struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji językowej w zakresie tematyki podanej w treści modułu kształcenia. W_02 zasady konstruowania różnych form wypowiedzi ustnych i pisemnych. W_03 strategie komunikacyjne potrzebne do skutecznego porozumiewania się. UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi: U_01 zrozumieć teksty z zakresu zarządzania; K_U10 U_02 wyszukać informacje z zakresu swojej specjalności; K_U10 U_03 formułować dłuższe spójne wypowiedzi na tematy z dziedziny zarządzania; K_U12, K_U11, k_U10 U_04 brać udział w dyskusji dotyczącej kwestii zawodowych; K_U12 U_05 zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz samodoskonalenia w zakresie nauki języka. K_U13 U_06 współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. K_U14 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_01 Ma świadomość potrzeby znajomości języka obcego w życiu prywatnym i przyszłej pracy zawodowej; K_K01 |
|
Forma i warunki zaliczenia:: | Zaliczenie semestru na ocenę na podstawie: 1. kolokwium sprawdzającego stopień opanowania wiedzy i umiejętności; 2.jakości wykonanych prac domowych oraz zadań na zajęciach; 3. aktywności na zajęciach oraz frekwencji. Kryteria oceniania: 0-50% − niedostateczna (2,0) 51-60% − dostateczna (3,0) 61-70% − dostateczna plus (3,5) 71-80% − dobra (4,0) 81-90% − dobra plus (4,5) 91-100% − bardzo dobra (5,0). |
|
Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: | Podejście eklektyczne, umożliwiające indywidualizację nauczania, czyli dostosowanie technik, form pracy, typów zadań i treści do danej grupy studentów. Stosowane formy pracy to, między innymi: praca w parach (np. odgrywanie ról, wymiana informacji), praca w grupach (projekty, konkursy, rozwiązywanie problemów, zebranie słownictwa itp.), praca indywidualna studentów, czy też nauczanie tradycyjne - frontalne (prezentacja materiału leksykalnego, treści ilustracji itp.). Ćwiczenia wspomagane są technikami multimedialnymi. |
|
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: | Pisemne kolokwia (co najmniej jedno) oraz ocenianie na bieżąco zadań wykonanych w domu i w trakcie zajęć. |
|
Wymagania wstępne i dodatkowe: | Umiejętność posługiwania się jęz. angielskim na poziomie B2 ESOKJ |
|
Założenia i cele przedmiotu: | Osiągnięcie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B2+ oraz rozwijanie umiejętności posługiwania się słownictwem specjalistycznym. |
|
Pełny opis: |
Treści modułu kształcenia: 1. Firma– zakładanie i prowadzenie firmy; rodzaje firm. 2. Gospodarka- popyt i podaż. 3. Marketing, promocja i reklama. 4. Giełda papierów wartościowych. 5. Handel. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: English for Business, Krystyna Luto-Lach, Maciej Ganczar, wyd. Poltex, 2011. Literatura dodatkowa: 1.Teksty specjalistyczne z różnych źródeł: Internet, publikacje naukowe i podręczniki z zakresu zarządzania. 2.Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English, A.S. Hornby, Oxford University Press, 2010. 3. English for Business and Politics, Dagmara Świda, wyd. Poltex, 1997. 4. Słownik Biznesu, P.H. Collin, J. Słupski, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing, wyd. Wilga, 1999. 5. Słownik Bankowości i Finansów, P.H. Collin, K. Bartnicki, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing, wyd. Wilga, 2000. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Olejnik | |
Prowadzący grup: | Stanisław Czajka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Bilans punktów ECTS: | Studia stacjonarne Formy pracy studenta/ Obciążenie studenta Udział w ćwiczeniach (30 godz.) Samodzielne przygotowanie się do ćwiczeń (16 godz.) Samodzielne przygotowanie się do kolokwiów (4 godz.) Sumaryczne obciążenie pracą studenta (50 godz.) Punkty ECTS za przedmiot: 2 |
|
Efekty kształcenia: | WIEDZA Student zna: W_01 terminologię angielską z dziedziny zarządzania i właściwe struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji językowej w zakresie tematyki podanej w treści modułu kształcenia. W_02 zasady konstruowania różnych form wypowiedzi ustnych i pisemnych. W_03 strategie komunikacyjne potrzebne do skutecznego porozumiewania się. UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi: U_01 zrozumieć teksty z zakresu zarządzania; K_U10 U_02 wyszukać informacje z zakresu swojej specjalności; K_U10 U_03 formułować dłuższe spójne wypowiedzi na tematy z dziedziny zarządzania; K_U12, K_U11, k_U10 U_04 brać udział w dyskusji dotyczącej kwestii zawodowych; K_U12 U_05 zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz samodoskonalenia w zakresie nauki języka. K_U13 U_06 współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. K_U14 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_01 Ma świadomość potrzeby znajomości języka obcego w życiu prywatnym i przyszłej pracy zawodowej; K_K01 |
|
Forma i warunki zaliczenia:: | Zaliczenie semestru na ocenę na podstawie: 1. kolokwium sprawdzającego stopień opanowania wiedzy i umiejętności; 2.jakości wykonanych prac domowych oraz zadań na zajęciach; 3. aktywności na zajęciach oraz frekwencji. Kryteria oceniania: 0-50% − niedostateczna (2,0) 51-60% − dostateczna (3,0) 61-70% − dostateczna plus (3,5) 71-80% − dobra (4,0) 81-90% − dobra plus (4,5) 91-100% − bardzo dobra (5,0). |
|
Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: | Podejście eklektyczne, umożliwiające indywidualizację nauczania, czyli dostosowanie technik, form pracy, typów zadań i treści do danej grupy studentów. Stosowane formy pracy to, między innymi: praca w parach (np. odgrywanie ról, wymiana informacji), praca w grupach (projekty, konkursy, rozwiązywanie problemów, zebranie słownictwa itp.), praca indywidualna studentów, czy też nauczanie tradycyjne - frontalne (prezentacja materiału leksykalnego, treści ilustracji itp.). Ćwiczenia wspomagane są technikami multimedialnymi. |
|
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: | Pisemne kolokwia (co najmniej jedno) oraz ocenianie na bieżąco zadań wykonanych w domu i w trakcie zajęć. |
|
Wymagania wstępne i dodatkowe: | Umiejętność posługiwania się jęz. angielskim na poziomie B2 ESOKJ |
|
Założenia i cele przedmiotu: | Osiągnięcie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B2+ oraz rozwijanie umiejętności posługiwania się słownictwem specjalistycznym. |
|
Pełny opis: |
Treści modułu kształcenia: 1. Stanowiska pracy w sprzedaży i zaopatrzeniu oraz ich zakresy obowiązków; nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych. 2. Zapytania ofertowe i proces przetargowy. 3. Prowadzenie negocjacji oraz proces zamówienia. 4. Obsługa klienta. |
|
Literatura: |
English for Sales and Purchasing, Lothar Gutjahr, Sean Mahoney, wyd. BC.edu, Cornelsen Verlag, 2008 Literatura dodatkowa: 1.Teksty specjalistyczne z różnych źródeł: Internet, publikacje naukowe i podręczniki z zakresu zarządzania. 2.Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English, A.S. Hornby, Oxford University Press, 2010. 3. English for Business and Politics, Dagmara Świda, wyd. Poltex, 1997. 4. Słownik Biznesu, P.H. Collin, J. Słupski, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing, wyd. Wilga, 1999. 5. Słownik Bankowości i Finansów, P.H. Collin, K. Bartnicki, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing, wyd. Wilga, 2000. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Olejnik | |
Prowadzący grup: | Stanisław Czajka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Bilans punktów ECTS: | Studia stacjonarne Formy pracy studenta/ Obciążenie studenta Udział w ćwiczeniach (30 godz.) Samodzielne przygotowanie się do ćwiczeń (16 godz.) Samodzielne przygotowanie się do kolokwiów (4 godz.) Sumaryczne obciążenie pracą studenta (50 godz.) Punkty ECTS za przedmiot: 2 |
|
Efekty kształcenia: | WIEDZA Student zna: W_01 terminologię angielską z dziedziny zarządzania i właściwe struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji językowej w zakresie tematyki podanej w treści modułu kształcenia. W_02 zasady konstruowania różnych form wypowiedzi ustnych i pisemnych. W_03 strategie komunikacyjne potrzebne do skutecznego porozumiewania się. UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi: U_01 zrozumieć teksty z zakresu zarządzania; K_U10 U_02 wyszukać informacje z zakresu swojej specjalności; K_U10 U_03 formułować dłuższe spójne wypowiedzi na tematy z dziedziny zarządzania; K_U12, K_U11, k_U10 U_04 brać udział w dyskusji dotyczącej kwestii zawodowych; K_U12 U_05 zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz samodoskonalenia w zakresie nauki języka. K_U13 U_06 współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. K_U14 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_01 Ma świadomość potrzeby znajomości języka obcego w życiu prywatnym i przyszłej pracy zawodowej; K_K01 |
|
Forma i warunki zaliczenia:: | Zaliczenie semestru na ocenę na podstawie: 1. kolokwium sprawdzającego stopień opanowania wiedzy i umiejętności; 2.jakości wykonanych prac domowych oraz zadań na zajęciach; 3. aktywności na zajęciach oraz frekwencji. Kryteria oceniania: 0-50% − niedostateczna (2,0) 51-60% − dostateczna (3,0) 61-70% − dostateczna plus (3,5) 71-80% − dobra (4,0) 81-90% − dobra plus (4,5) 91-100% − bardzo dobra (5,0). |
|
Planowane formy/działania/metody dydaktyczne: | Podejście eklektyczne, umożliwiające indywidualizację nauczania, czyli dostosowanie technik, form pracy, typów zadań i treści do danej grupy studentów. Stosowane formy pracy to, między innymi: praca w parach (np. odgrywanie ról, wymiana informacji), praca w grupach (projekty, konkursy, rozwiązywanie problemów, zebranie słownictwa itp.), praca indywidualna studentów, czy też nauczanie tradycyjne - frontalne (prezentacja materiału leksykalnego, treści ilustracji itp.). Ćwiczenia wspomagane są technikami multimedialnymi. |
|
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta: | Pisemne kolokwia (co najmniej jedno) oraz ocenianie na bieżąco zadań wykonanych w domu i w trakcie zajęć. |
|
Wymagania wstępne i dodatkowe: | Umiejętność posługiwania się jęz. angielskim na poziomie B2 ESOKJ |
|
Założenia i cele przedmiotu: | Osiągnięcie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B2+ oraz rozwijanie umiejętności posługiwania się słownictwem specjalistycznym. |
|
Pełny opis: |
Treści modułu kształcenia: 1. Stanowiska pracy w sprzedaży i zaopatrzeniu oraz ich zakresy obowiązków; nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych. 2. Zapytania ofertowe i proces przetargowy. 3. Prowadzenie negocjacji oraz proces zamówienia. 4. Obsługa klienta. |
|
Literatura: |
English for Sales and Purchasing, Lothar Gutjahr, Sean Mahoney, wyd. BC.edu, Cornelsen Verlag, 2008 Literatura dodatkowa: 1.Teksty specjalistyczne z różnych źródeł: Internet, publikacje naukowe i podręczniki z zakresu zarządzania. 2.Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English, A.S. Hornby, Oxford University Press, 2010. 3. English for Business and Politics, Dagmara Świda, wyd. Poltex, 1997. 4. Słownik Biznesu, P.H. Collin, J. Słupski, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing, wyd. Wilga, 1999. 5. Słownik Bankowości i Finansów, P.H. Collin, K. Bartnicki, Biblioteka Profesjonalisty, Peter Collin Publishing, wyd. Wilga, 2000. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Siedlcach.