Uniwersytet w Siedlcach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Informacje dotyczące logowania nowych użytkowników do systemu UsosWeb.

Pracownicy

Konta dla nowych pracowników, które uprawniają do logowania się do systemów uczelnianych (UsosWeb, APD, dostęp do Internetu na terenie uczelni) tworzone są automatycznie. W gestii pracownika leży zdefiniowanie hasła do utworzonego konta. Pracownik może tego dokonać pod warunkiem, że udostępnił swój prywatny adres email pracownikom Działu Spraw Pracowniczych lub w sekretariacie jednostki zatrudnienia. Hasło należy zdefiniować według poniższych wskazówek.

Studenci

Generalnie student powinien móc się zalogować do systemu UsosWeb przy użyciu tych samych danych (login, hasło) jak do systemu IRK https://irk.uws.edu.pl/.

Do logowania zamiast prywatnego adresu email można posłużyć się również uczelnianym adresem email, który tworzony jest każdemu studentowi, po przeniesieniu jego danych z systemu rekrutacyjnego do USOS. Adresy dla studentów tworzone są według schematu: inicjały + numer albumu + @ + stud.uws.edu.pl np. dla studenta o imieniu i nazwisku Łukasz Kowalski oraz numerze albumu 00001 adres konta e-mail będzie następujący: lk00001@stud.uws.edu.pl. Dla studentów studiów podyplomowych zostały utworzone adresy wg schematu: inicjały + numer albumu + @ + podypl.uws.edu.pl

Jeśli jednak student z jakiegoś powodu nie może się zalogować, może skorzystać z procedury opisanej w tej instrukcji.

Prywatny adres email

Prywatny adres email użytkownika importowany jest z systemu IRK i jest niezbędny w procedurze odzyskania hasła. Jeżeli użytkownik chciałby skorzystać z innego adresu email niż ten podany w trakcie rekrutacji, musi zgłosić się do dziekanatu w celu dokonania zmiany lub dokonać jej osobiście na swojej stronie profilowej w usosweb. Po uaktualnieniu adresu email, musimy odczekać jeden dzień zanim przystąpimy do procedury ustawienia hasła, gdyż koniczna jest synchronizacja danych pomiędzy systemami, która odbywa się w nocy.

Definiowanie nowego hasła/Awaryjne odzyskiwanie hasła.

W pierwszym kroku należy przejść do formularza logowania Centralnego Systemu Uwierzytelniania klikając w link "zaloguj się" (patrz prawy górny róg) lub poprostu w przeglądarce wpisać adres https://login.uws.edu.pl.

Na stronie CAS'a należ kliknąć w link "Ustaw nowe hasło"

a następnie "Podaj adres e-mail".

W polu tekstowym formularza odzyskiwania hasła wpisujemy nasz prywatny adres email i klikamy "USTAW HASŁO".

       Jeśli po kliknięciu nie wystąpił błąd, powinniśmy zostać poinformowani o wysłaniu przez system wiadomości na nasz email. W przypadku wystąpienia błędu należ go zgłosić na adres :usosweb@uph.edu.pl

Logujemy się na naszą prywatną skrzynkę email i klikamy w link (ważność linku jest ograniczona czasowo - 24h), który znajduje się w treści otrzymanej wiadomości. Ponownie zostaniemy przeniesieni do systemu CAS i wyświetlony zostanie formularz, w którym zostaniemy poproszeni o dwukrotne wpisanie nowego hasła i zatwierdzenie przyciskiem "USTAW HASŁO".

Po zdefiniowaniu hasła można od razu przystąpić do logowania do systemu. Identyfikatorem dla pracowników jest login w postaci imię.nazwisko bez polskich znaków np. lukasz.kowalski, prywatny adres email lub służbowy adres email. W przypadku studentów identyfikatorem jest prywatny lub uczelniany adres email.

kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.1.0-2d972b65e (2024-04-03)