Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się

Informacje dotyczące logowania nowych użytkowników do systemu UsosWeb.

Pracownicy

Konta dla nowych pracowników, które uprawniają do logowania się do systemów uczelnianych (UsosWeb, APD, dostęp do Internetu na terenie uczelni) tworzone są automatycznie. W gestii pracownika leży zdefiniowanie hasła do utworzonego konta. Pracownik może tego dokonać pod warunkiem, że udostępnił swój prywatny adres email pracownikom Działu Spraw Pracowniczych lub w sekretariacie jednostki zatrudnienia. Hasło należy zdefiniować według poniższych wskazówek.

Studenci

Generalnie student powinien móc się zalogować do systemu UsosWeb przy użyciu tych samych danych (login, hasło) jak do systemu IRK https://irk.uph.edu.pl/.

Do zalogowania się zamiast adresu prywatnego może posłużyć również uczelniany adres email, który tworzony jest każdemu studentowi. Adresy dla studentów tworzone są według schematu: inicjały + numer albumu + @ + stud.uph.edu.pl np. dla studenta o imieniu i nazwisku Łukasz Kowalski oraz numerze albumu 00001 adres konta e-mail będzie następujący: lk00001@stud.uph.edu.pl. Dla studentów studiów podyplomowych zostały utworzone adresy wg schematu: inicjały + numer albumu + @ + podypl.uph.edu.pl

Jeśli jednak student nie może się zalogować może skorzystać z procedury opisanej w tej instrukcji. Prywatny adres email studenta, importowany jest z systemu IRK. Jeżeli student chciałby skorzystać z innego adresu email niż ten podany w trakcie rekrutacji, musi zgłosić się do dziekanatu w celu dokonania zmiany. Po uaktualnieniu adresu email, musimy odczekać jeden dzień zanim przystąpimy do procedury ustawienia hasła gdyż koniczna jest synchronizacja danych pomiędzy systemami, która odbywa się w nocy.

Definiowanie nowego hasła.

W pierwszym kroku należy przejść do formularza logowania Centralnego Systemu Uwierzytelniania klikając w link "zaloguj się" (patrz prawy górny róg).

Na stronie CAS'a należ kliknąć w link "zapomniane hasło"

a następnie "Podaj adres e-mail".

W polu tekstowym formularza odzyskiwania hasła wpisujemy nasz prywatny adres email i klikamy "USTAW HASŁO".

       Jeśli po kliknięciu nie wystąpił błąd, powinniśmy zostać poinformowani o wysłaniu przez system wiadomości na nasz email. W przypadku wystąpienia błędu należ go zgłosić na adres :usosweb@uph.edu.pl

Logujemy się na naszą prywatną skrzynkę email i klikamy w link (ważność linku jest ograniczona czasowo - 24h), który znajduje się w treści otrzymanej wiadomości. Ponownie zostaniemy przeniesieni do systemu CAS i wyświetlony zostanie formularz, w którym zostaniemy poproszeni o dwukrotne wpisanie nowego hasła i zatwierdzenie przyciskiem "USTAW HASŁO".

Po zdefiniowaniu hasła można od razu przystąpić do logowania do systemu. Identyfikatorem dla pracowników jest login w postaci imię.nazwisko bez polskich znaków np. lukasz.kowalski lub prywatny adres email. W przypadku studentów identyfikatorem jest prywatny lub uczelniany adres email.